קלדנות היא עבודה משרדית בעיקרה, שנדרשת בענפים רבים כגון לוגיסטיקה, משפט, קמעונאות ועוד. הקלדנים אחראיים על הזנת נתונים למערכות מחשב שונות, הקלדת משמיעה ועוד. בתחום המשפט למשל יש צורך מתמיד בקלדנים ובקלדניות מיומנים שינכחו בדיונים חיים ויקלידו את הנאמר תוך כדי הדיון במהירות ובדיוק מירבי. בתחום הלוגיסטיקה והקמעונאות הקלדנים עוסקים בעיקר בהזנת נתונים, הקלדת הזמנות וכדומה. לרוב קלדנים צריכים להצטיין בהקלדה מהירה ומדויקת, זריזות מחשבה, תשומת לב לפרטים ודייקנות, לכן על מנת לשדר למעסיק שאתם המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד, חשוב שקורות חיים של קלדן יביאו לידי ביטוי יכולות אלה. זכרו זאת לאורך כל תהליך הכתיבה והיעזרו בטיפים המצוינים שריכזנו כאן עבורכם.
בדומה למקצועות אחרים, גם את מקצוע הקלדנות לומדים בעיקר מתוך ניסיון מעשי
שנרכש תוך כדי עבודה. למרות זאת אם יש לכם השכלה אקדמית או אם עברתם הכשרה
רלוונטית בקורסים שונים כדאי לציין זאת בקורות החיים. תואר ראשון שרלוונטי לענף
שבו אתם עובדים או קורסים כמו הקלדה עיוורת, אופיס או אקסל למשל יכולים להיות
יתרון משמעותי עבורכם, שכן הם מעידים שאתם מגיעים עם רקע מתאים. חשוב לציין שגם
קורסי אדמיניסטרציה שונים יכולים להיות השכלה רלוונטית, שכן לעיתים לעבודת
הקלדנות מתלוות גם משימות אדמיניסטרטיביות שונות. מבין כל התארים והתעודות שאתם
מציינים, בחרו את הרלוונטיים ביותר וכתבו אותם בטקסט מודגש, וזאת על מנת לסייע
למעסיק לשים לב לפרטים שחשוב לכם להבליט.
חלק מהמעסיקים דורשים ניסיון קודם בתחום הקלדנות כתנאי הכרחי לקבלה לעבודה, לכן חשוב מאוד להשקיע מחשבה רבה בחלק הזה של קורות החיים שלכם. עבור כל משרה ציינו באיזו חברה עבדתם ובאילו שנים, ופרטו את תחומי האחריות שהיו לכם כמו לדוגמה הזנת הזמנות למחשב, הזנת נתונים לתוכנה כזו או אחרת, נוכחות בדיונים משפטיים ותמלולם, הקלדה של פרוטוקולים מוקלטים ועוד. כמו כן, ציינו באילו "כלים" השתמשתם על מנת לבצע את עבודתכם, כלומר תוכנות מחשב, אתרי אינטרנט, מכשירים וכו'.
כאמור, לעיתים הקלדנות מתלווה לעבודות אדמיניסטרטיביות שונות. אם זה נכון גם לגבי המשרה שאליה אתם מתמיינים פרטו את תחומי האחריות הנוספים שהיו לכם כמו למשל עבודה מול ספקים, הדפסת מסמכים ותיוקם, שירות לקוחות פרונטלי או טלפוני וכו'. זכרו כי עובדים רבגוניים בעלי יכולת התמודדות עם ריבוי משימות ועם תחומי אחריות מגוונים הם נכס יקר עבור כל עסק. סדרו את המידע ברצף כרונולוגי הפוך, כלומר העבודה הראשונה ברשימה צריכה להיות העבודה האחרונה שבה עבדתם.
מעסיקים רבים מאמינים שמיומנויות וכישורים שאינם בהכרח מקצועיים חשובים לא פחות מידע נרחב או רקע מקצועי מרשים. כשהם בוחנים את התאמתכם לתפקיד, מעסיקים אלה מייחסים משקל רב לערך המוסף שאתם צפויים להביא אתכם לעבודה, לכן חשוב מאוד לפרט את הכישורים והמיומנויות שלא הובאו לידי ביטוי בחלקים האחרים של קורות החיים שלכם.
אם אתם מקלידים מהר, מיומנים בהקלדה עיוורת, בעלי מיומנויות מחשב ברמה גבוהה, שולטים בשפה עברית ובשפות אחרות, מקלידים ללא שגיאות כתיב, דייקנים או שמים לב לפרטים כתבו על כך בחלק זה של קורות החיים והדגישו את המידע החשוב ביותר. כמובן שאלו הן רק דוגמאות, וכדאי לכם לציין כל דבר שנכון לגביכם ועשוי להוות לכם יתרון יחסי על פני מועמדים אחרים.
נצלו את הזמן להתכונן
למיונים לעבודה!