עולם המכירות והשיווק הוא עולם של שכנוע וקסם אישי. לרוב מצטיינים בו אנשים כריזמטיים שמסוגלים להיות דומיננטיים, אך עדיין חביבים ונעימים. לכן, קורות חיים של איש שיווק בין אם זוטר או כזה שמכוון לתפקיד ניהולי, חשוב שיישקפו "צבע" ואופי ייחודי. מצאו מקום להעביר משהו מהלהט שיש לכם למכירות. ניתן לשלב זאת בניסוחים של הניסיון התעסוקתי שלכם, או כהקדמה של שורה לקורות החיים.
חשוב כמובן לציין כל הכשרה פורמלית שעברתם. הכשרה מקצועית היא יתרון משמעותי לאיש מכירות ובמיוחד למנהל מכירות טוב. הכשרות רלוונטיות יכולות לנוע בין קורסים בתחום השיווק, והמיתוג לתארים בכלכלה, מנהל עסקים וכדומה. התמקדו בהכשרות מסוג זה על פני הכשרות מתחומים אחרים, משום שפירוט על אודות השכלה זו יציגו אתכם כאנשי שיווק מקצועיים יותר. שימו לב שהם יופיעו במקום בולט בקורות החיים.
ניסיון במכירות הוא מהותי, וחשוב להציג ניסיון עשיר ככל הניתן גם ואפילו בעיקר אם הוא מענפי מכירה שונים. אל תחששו לכלול גם ניסיון כסוכני מכירות זוטרים, גם במסגרת תפקידים אלה התמודדתם עם אתגרי מכירות לא פשוטים. ניסיון נוסף שיכול להיות רלוונטי הוא כזה המראה יחסי אנוש טובים, עבודה במתן שירות או עבודה בצוות.
עוד מיומנות שימושית היא ידע בשפות נוספות, בייחוד אם אתם מתמיינים לחברה בינלאומית. באופן כללי בקורות חיים המיועדים לשיווק ומכירות בניגוד לקורות חיים לתחומים אחרים ראוי לציין כישורים נוספים ותכונות אופי דומיננטיות, כי כפי שאתם כבר יודעים בתור אנשי שיווק מחוננים, אתם משווקים בעצם את עצמכם. וכדי לשווק את עצמכם באופן הטוב ביותר צריכה לעבור תמונה של אנשי שיווק משכנעים, מקצועיים, בקיאים בחומר וכמובן מנוסים.
חשוב לשים לב להבדל בקורות חיים לשיווק דיגיטלי, SEO או SEM. במקרה זה חשוב להתייחס לידע בשיווק דיגיטלי, הכרות עם מנועי חיפוש או ניסיון בפרסום במדיה חברתית. בקורות חיים עבור תפקיד זה פחות משמעותי לציין עבודות כסוכן מכירות בשטח, ויותר ניסיון בשיווק ברשת גם אם בהיקף חובבני יותר, נניח ניהול של דף אינסטגרם או פייסבוק בעל עוקבים רבים.
נצלו את הזמן להתכונן
למיונים לעבודה!