ענף השיווק והפרסום הופך משנה לשנה לאחד מהענפים הנחשקים במשק. בין אם בקמפיינים דיגיטליים, שלטי חולצות או הפרסומות שלא יוצאות לכולנו מהראש אנשי הפירסום והמיתוג מכתיבים המון מהתוכן שאנחנו צורכים במהלך היום שלנו. אם אתם יצירתיים, שנונים, מתוחכמים ויש לכם מה להגיד זה הענף בשבילכם. תוכלו למצוא בו עבודה כקופירייטרים, כתקציבאים ועוד. כדי להבין יותר טוב איך אמורים להיראות קורות החיים של המקצועות השונים בתחום ריכזנו כאן כמה מהדברים שהכי חשוב לדעת.
קופירייטרים הם בעלי המקצוע המזוהים ביותר עם עולם הפרסום. בתור קופירייטרים תוכלו לקחת חלק בקמפניים מרתקים במדיומים השונים. דגש שחשוב לשים אליו לב בקורות חיים של קופירייטר או קופירייטרית הוא שהשפה תהיה מושכת ומעניינת. תארו את הניסיון הקודם וההשכלה שלכם בצורה מרגשת, זכרו שבקורות החיים אתם משווקים את עצמכם, אז הפגינו יכולות גבוהות.
כאשר אתם מתארים את ההשכלה שלכם השתדלו להרחיב בנוגע לכל הכשרה שיכולה להיות רלוונטית. אם עשיתם קורס קופירייטינג, סיימתם תואר בתקשורת או למדתם קורס SEO ציינו זאת בשורה מודגשת בסדר כרונולוגי הפוך כך שההשתלמות העדכנית ביותר תופיע ראשונה.
חשוב לציין ניסיון מעולם הפרסום גם בדיגיטל. הרבה פעמים מחפשים קופירייטירים עם ניסיון בכתיבת תוכן וניסיון בניהול דיגיטל. התייחסו לכל הניסיון שצברתם מעולם זה באריכות, כדי להפגין בקיאות ולהראות ורסטיליות. עולם שיווק הדיגיטל מלא בשיטות שונות והמעסיק הפוטנציאלי שלכם רוצה לראות את ההיכרות שלכם עם שיטות אלו. חשוב שאם יש יכולות דיגטליות שלא מצאתם מקום לציין אותו במסגרת הניסיון התעסוקתי שלכם, תציינו בסוף קורות החיים תחת כישורים נוספים. לדוגמה: בניית אתרים ב-HTML. ידע זה משמעותי מאוד לביצוע תפקידי קופי בשיווק דיגיטלי.
תקציבאים הם אנשים שנדרש מהם להיות בעלי יחסי בין אנוש מעולים ויכולות ניהול ברמה גבוהה. אין הכשרה ספציפית למי שמעוניין להיות תקציבאי ולרוב מאיישים תפקידים אלה בוגרי תואר ראשון לתקשורת, מי שעבדו בתחומים אחרים של שיווק ועיתונות או מי שהשלימו קורס בפרסום או שיווק. ניסיון רלוונטי שכדאי לציין בקורות החיים הוא מתפקידים אחרים במשרדי פרסום, מיתוג או יח"צ. אם אין לכם ניסיון מתחום זה הדגישו בתיאור הניסיון מתחומים אחרים את היכולת שלכם להוביל פרויקט, לספק שירות, לשווק ולמכור.
למרות שלא מדובר במקצוע מתחום הקריאייטיב (נניח כמו קופירייטרים), בגלל שאתם מתמיינים לעבודה בעולם הפרסום והשיווק חשוב להקדיש מחשבה לניסוח קולח ונעים של המלל ולהימנע מתיאורים מאוד יבשים וטכנים. נסו לתאר את האתגרים וההישגים מתפקידים קודמים באופן שלא רק יציג אתכם כעובדים מצוינים אלא כמי שיודעים לספר סיפור.
מה שמשותף למקצועות בתחום זה הוא שהניראות של קורות החיים חשובה מאוד. בין אם אתם קופירייטרים או תקציבאים, קחו בחשבון שאתם שולחים את קורות החיים שלכם למשרדים שכל עיסוקם הוא שימוש בעיצוב וניסוח כדי לתפוס תשומת לב, למשוך ולסקרן. מדובר באנשים מאוד ביקורתיים בעלי עיניים מיומנות ועייפות שקוראות כמויות אדירות של תוכן על בסיס יומיומי. חשוב מאוד שלא רק המלל, כפי שציינו קודם, יהיה מושך אלא גם העיצוב של קורות החיים צריך למשוך את העין. העיצוב לא חייב להיות צבעוני או נועז באופן מיוחד, אבל חשוב מאוד שתקדישו מחשבה לחלוקה של המידע על הדף. מה שחשוב שיתפוס את העין של המעסיקים העתידיים שלכם צריך להיות ממוקם במרכז ומודגש, ומה שפחות מהותי יכול להופיע בשוליים ובתחתית. שחקו עם מיקום הטקסט על הדף ובחנו איזו מהאפשרויות נוחה יותר לקריאה. מה נראה עמוס? מה נראה אסטטי? אם אתם מרגישים שלמרות הניסיון והידע שלכם מעסיקים בתחום לא חוזרים אליכם, יכול להיות שהבעיה בקורות החיים שלכם נעוצה ממש כאן. תמיד אפשר להיעזר בתבניות זמינות באינטרנט כדי לתת לקורות החיים מראה מקצועי ועדיין ייחודי מבלי לשבור את הראש.
נצלו את הזמן להתכונן
למיונים לעבודה!